20 mars

Det är svårare än man tror att hitta tid för att sätta sig vid datorn och blogga.
Men jag kommer i allafall försöka uppdatera er i bästa mån trots få inlägg :)
 
Solen står högt på himmelen trots det är deras "höst" fortfarande.
Kvällarna har dock börjar bli lite kyligare imot vad det var när vi kom hit för snart
en månad sen. Tiden går fort när man har kul.

Var på en arbetsintervju i Tisdags på York Street mitt i centrum i Sydney.
Allt gick bra och de var nöjda och ville att jag skulle komma tillbaka,
dock kände inte jag likadant så det blev inget med det jobbet. Däremot imorgon
(torsdag) ska jag på ytterligare en intervju i Rose Bay som ligger nära Bondi.
Det ska vara ett mysigt cafe som en svensk tjej driver så vi får se imorgon
vad det blir av med det :)

Träffat helt otroligt mycket fantastiska människor och vänner för livet under
mina 3 första veckor här. Alla som är ute på vägarna och reser har samma "tänk"
och levnadssätt, så allt känns alltid så enkelt och spontant. Man lever för dagen
och vet inte vad som händer en vecka frammåt för det är ingen ide att planera då
det hela tiden kommer upp nya saker man vill göra :)

Sydney är en fantastiskt stad på alla sätt, men den är bland den dyraste också.
Vi pratar norge priser på egentligen allt. Så ett jobb måste ordnas så snabbt som möjligt.
Sen om det blir i sydney eller om vi bestämmer oss för att flytta på oss lite upp norr
där sommaren är lite längre det kommer beslutas inom de närmsta dagarna.

Ett ställe som lockar just nu är ju givetvis fantastiska Byron Bay som jag trivdes
som fisken i vattnet under förra resan genom Australien! :)

Gårdagen spenderade vi med hostel "familjen" nere på Bondi beach
där vi grillade, drack vin, snackade om livet, låg och kollade på stjärnor och spelade
gitarr. Det var mysfaktor 100 om inte mer. Dagar som igår kommer man kolla
tillbaka på om några år och sakna. Jag älskar det här livet om ni inte redan har förstått det ;)

Jag ska faktiskt ta och söka lite jobb nu så jag säger godnatt och hej från mig,
och slänger upp lite bilder till er så länge :) Puss&kram på er!
 
Hostel familjen igår på stranden efter grillningen!
 
Gårdagens grillning!
 
Tog en fantastiskt fin promenad längs stränderna. Syns knappt men sitter en liten prick där uppe.
 
Kaisha, Saisha och mig. Två goa kanadensiska tjejer som vi delat rum med de senaste 3v :)
 
Långpromenad längs stranden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0