Hur var det med jobb nu igen?

Ska guida er igenom mina 4 arbetsmånader och 5 jobb här i Norge.
Det har hunnit bli en hel del, men nu ska vi en gång för alla ta det från början.

När jag kom hit i April arbetade jag på Gardermoen flygplats på en nyöppnad restaurant som heter
Foodmarket. Här jobbade jag tillsammans med 3 andra tjejer jag bor tillsammans med.
Drygt en månad senare hade de flesta på jobbet fått sina ID-kort (som är nödvändiga på en
 flygplats) utan jag. Ingen kunde svara på hur länge det skulle ta innan det var klart,
och det resulterade i att jag  fick gå arbetslös i 3v tid. (under den första tiden fick jag
ett sk. besökskort, men hade nu fått max antal dagar)

Fick under denna tid 1 till 2 arbetspass i veckan på Starbucks som ligger på flygplatsen
även det, men insåg ganska snabbt att det inte fanns någon möjlighet till ett fast
jobb på denna avdelning.

Och logiskt nog ramlar det
inte in några pengar när man inte arbetar så jag blev genom min dåvarande chef rekommenderad
att söka på Thon Hotel som han var chef på tidigare. Sagt och gjort, började på Thon som servitör
redan veckan efter. Fick jobba hyffsat mycket men ville givetvis ha mer då jag är här
för att arbeta, och dessa timmar räckte inte för en heltid.

Fann på Jessheims köpcentrum att de sökte efter en barista på deltid på ett populärt
Café, said and done. Skickade in CV och fick jobbet! Kombinerade alltså denna deltid
tillsammans med timmar på Thon.

Sen en dag uppenbarar sig en jobbannons som en blixt från klar himme lmitt framför
ögonen på mig. Ett lagerjobb! (Kanonbra pengar och schyssta arbetstider täntke jag)
Gick på intervju och fick jobbet. Detta var då en heltidsanställning.. trodde vi.

Tills igår då jag får höra av mina svenska arbetskollegor att 6st vikarier skulle få gå.
För helt plötsligt behövde de inte folk längre. Så lika snabbt tog jag upp mobilen & ringde
chefen på Kaffemakeriet, bad om en heltidstjänst och löneökning, och där är vi idag.

På fredag ska nytt kontrakt skrivas och jag har en heltid som Barista!
Det löste sig tillslut ;)
Hade bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0