♥ Stefan.Erik.Bodin ♥

Det är torsdagen den 28 april 2011
jag har just kommit hem från jobbet och får med mig systrarna thingberg ut på 3 varv i barkbanan, då det var väl behövligt. Vi pratade om denna härliga valborgshelg som skulle firas inne i örebro med härliga människor och framförallt med bra väder. Strålande sol hade dom lovat, och vi var otroligt uppspelta. Åkte hem och tog en bit att äta innan jag bestämde mig att lägga mig i tid då det vankades jobb vid 7-snåret på posten dagen efter. Sagt och gjort kröp jag ner i min säng och somnade ovetandes om att denna dag skulle bli den värsta i mitt liv..

Vaknar till av att det tjohas och ropas från övervåningen och kunde för mitt liv inte förstå vad som hände på där uppe. 1min senare kommer min syster Elinor ner - ramlar ihop på golvet, tänder lampan och skriker med tårarna i ansiktet: "-Pappa har dött"!

Jag kom på något sett upp på övervåningen (som jag inte minns hur) händerna darrar som asplöv och mitt inne i tv-rummet står 2 poliser, 1 präst och 2 sjuksköterskor från lasarettet. Min kvarstående del av min familj brister ut i skrik, gråt, hjärtskärande ord och jag kan inte känna nått.. Jag sitter med darrande händer och kollar in i väggen & inväntar från någon av poliserna en skymt av att allt detta är bara ett hemskt skämt.. Det visade sig att det inte var så..

Min pappa var ute på sitt arbetsskift och blev utringd på jobb vid 9-snåret samma kväll, någonting hade slutat fungera i en maskin så han åkte genast dit och kollade. Tyvärr vet jag inte mycket mer än så! Han blev klämd under denna hemska grymma maskin och dog på en gång, han led inget! Hans underbara arbetskamrater påbörjade HLR på en gång utan någon framgång, och då ambulansen anlände någon minut senare hade han endast 8 hjärtslag per/minut. Dom kunde inte rädda min underbara pappas liv, han dog omedelbart och fick inte lida.

Detta faktum gör det inte lättare för mig som äldsta dotter att finna ett slags lugnt, min pappa är fortfarande borta för evigt. Hur tar man sig igenom en sådan sak, kommer man någonsin bli samma människa som innan, kommer jag kunna skratta och ha kul med mina fina vänner? 1000 frågor och inte ett svar som gör att mitt hjärta slutar verka. För tillfället är jag ett skal, det som en gång fanns inom mig är borta och jag vill bara vakna ur denna grymma mardrömm och få alla mina tårar att försvinna.

Vi hade möjligheten att åka upp till pappa på akuten på en gång och säga hejdå, vilket vi gjorde. Han var så stilla, livlös och kall. Det var inte min pappa som låg på det bordet, min pappa var en glad, positiv man i sina bästa år som älskar att resa. Om han fick välja skulle han åka runt och se hela jorden tillsammans med min mamma och oss. Han ville inte en människa på denna jord ont, och försökte alltid göra alla till lags! Min pappa var i mina ögon den bästa kille jag träffat, och kommer träffa. Han var, är och kommer alltid förbli högt älskad hos mig och min familj, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag saknar dig, trots att jag fortfarande inte kan förstå att det är sant. Kl är 04,19 och du skulle gå av ditt arbetspass vid 10 snåret, jag väntar med en god kvällsmacka och en kopp te, precis som du vill ha det!

Min pappa Stefan Erik Bodin blev 47 år och hade hela livet framförsig,
det finns inga ord för hur vi känner och hur mycket vi saknar
honom, vi kommer alltid älska dig pappa och jag vet att du är på den finaste platsen i
himlen just nu och bevakar varenda steg vi gör

Jag älskar dig pappa vila i fred ♥
















Kommentarer
Postat av: sanna

Tänker på dig vår solstråle och resten av familjen. Var stark och vet med dig att vi finns här, och du kan alltid luta dig mot oss <3

2011-04-29 @ 07:33:57
URL: http://densannaa.blogg.se/
Postat av: Helena

Tänker på er! ♥

2011-04-29 @ 07:39:21
URL: http://helenaengstrom.blogg.se/
Postat av: Anna

usch vilken hemsk händelse och man kan inte för sitt liv ens tänka sig hur det känns.När hela livet rasar på mindre än en minut. Himla fint skrivet, tänker på dig! <3

2011-04-29 @ 07:42:11
URL: http://annaanakondablogg.se
Postat av: Melissa

Tänker på er vännen<3

2011-04-29 @ 08:06:37
URL: http://chaison.blogg.se/
Postat av: Hanna

Tänker på dig <3



vad fint du har skrivit om din pappa....tårarna rinner!



Kram

2011-04-29 @ 08:14:01
Postat av: Foppa

♥ tänker på er ♥

2011-04-29 @ 08:35:06
Postat av: Ewa Engström

Älskade unge jag finner inga ord, tårarna bara rinner, men jag vill att du ska veta att hela min familj tänker på er, och vi finns här om det är nåt vi kan göra för er, kram ewe, och krama om din familj:(((((((

2011-04-29 @ 08:37:46
Postat av: Natta

Tårarna rinner, finns inga ord som kan göra allt bättre. Bara tid. Så otroligt sorgligt och inte rättvist någonstans. Tänker på dig och din familj. Ni kommer ta er igenom detta, tillslut. Ta hand om er. ♥

2011-04-29 @ 08:46:04
URL: http://nathalya.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tänker på er<3 finns här för dig vännen!

2011-04-29 @ 08:56:08
Postat av: Saraah - Frisör & Nagelteknolog

Kan inte beskriva med ord. Detta var något utav de finaste jag läst. Tänker på er. <3 Kram

2011-04-29 @ 09:26:43
URL: http://aranele.blogg.se/
Postat av: Asken

Tänker på er!

2011-04-29 @ 09:37:27
Postat av: Caisa Dieserud

Vi tänker på Er alla Kia ringde till oss.

Caisa Anders Fredrik

2011-04-29 @ 09:49:51
URL: http://anna-kajsasskaparlust.blogspot.com
Postat av: Anonym

<3 tänker på er!

2011-04-29 @ 10:23:32
Postat av: Sofia

Fint skrivit eve, jag tänket på er!<3

2011-04-29 @ 10:36:49
Postat av: Sofia

Fint skrivit eve, tänker på er!<3

2011-04-29 @ 10:40:00
Postat av: Daniella

Tänker på er<3

2011-04-29 @ 10:40:03
Postat av: sandra

Jättefint skrivet Eve, tänker på er<3

2011-04-29 @ 10:40:59
URL: http://sandraekarlsson.blogg.se/
Postat av: Lina

Otroligt fint skrivet, blir rörd till tårar.

Tänker på er! <3

2011-04-29 @ 10:54:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna H

Så fint skrivet Evelina, vi tänker på er!

2011-04-29 @ 11:02:30
Postat av: sanna

tänker på er allihopa! Ta hand om varandra <3

2011-04-29 @ 11:10:35
Postat av: Hanna

Ta hand om er! <3

2011-04-29 @ 12:06:23
Postat av: Rebecca W

Jag tänker på dig Eve. Och hela familjen! <3

2011-04-29 @ 12:20:19
Postat av: Rosie

Tänker på er!!Så orättvist och hemskt att jag inte finner ord, och så fint skrivet. Stor kram till er alla <3

2011-04-29 @ 12:53:22
Postat av: Sofia

Gud vad jag gråter för er och för dina fina ord! Det finns inget att säga efter något som detta, men behöver du hjälp att andas så skänker jag all luft jag har.

Din pappa behövdes säkert i himlen just nu. Han vill säkert renovera lite för att ni ska få det så bra som möjligt sen när ni förenas igen i evigheten.

Alla tankar åt Er,

Sofia

2011-04-29 @ 13:46:48
URL: http://enenkelbiljett.blogspot.com
Postat av: Frida

Finner inga ord. Tänker på dig och familjen <3

2011-04-29 @ 14:00:49
Postat av: Josefine

Kan inte ens tänka tanken, jag började gråta när jag fick veta och när jag läste din fina text! Vila i frid Stefan!

Jag tänker på er och ta hand om er!

<3

2011-04-29 @ 15:32:08
Postat av: K

Oj oj vad jag bara vill krama om dig och din familj. Jag känner dig inte, kom hit av en ren slump.



Livet är allt bra orättvist! Jag hoppas verkligen att ni har nära och kära som tar hand om er nu! Vilket jag säkert tror att ni har. Fy så hemskt! Många kramar till dig!!! <3

2011-04-29 @ 15:33:21
Postat av: Lovisa Bengtzén

Alla mina tankar går till er idag. Finns inga ord, jag beklagar sorgen.

Ta hand om er!

2011-04-29 @ 16:02:55
Postat av: jessica allansson

ingen människa ska behöva gå igenom det ni gör nu, livet är så jävla grymt och orättvist!! jag tänker på dig och din familj!

kram jessica.

2011-04-29 @ 19:23:59
Postat av: sandra

gråter när jag läser vad du skrivit. lider verkligen med din familj.

jag vet att inget jag/vi säger hjälper med jag vill bara att du/ni ska veta att vi här i karlskoga tänker på er och tycker så hemskt synd om er och din pappa. kramar på dig och ta väl hand om dig nu!!

<3<3<3

2011-04-29 @ 19:52:21
URL: http://olikastrumpor.devote.se
Postat av: silvana

lilla vän! vilka fina ord du har skrivit. Sitter här o gråter som en tok o läser vad du har skrivit. Vi är med er i våra tankar o deltar i er otroligt stora sorg! Ta hand om er, kram till er alla, la familia<3

2011-04-29 @ 20:34:01
Postat av: Katarina Jonsson

Vet inte vad jag ska säga, kan inte ens sätta mej in i hur ni har det nu. Sånt här ska man inte behöva vara med om. Många kramar till er alla, och hälsa mamma. Kram Katarina

2011-04-29 @ 21:09:13
Postat av: Saraaa

Jag beklagar sorgen eve. Kan inte förstå hur det kan hända, nått så hemskt! Du är väldigt stark och har skrivit så fint om din pappa, jag lovar att han är stolt över dig. Nu kommer han vara med dig överallt, vart du än reser och befinner dig! Din pappa var alltid en solstånd som hejjade på oss på gräsplanen, en riktigt bra människa! Fortsätt vara stark <3

2011-04-29 @ 21:19:38
URL: http://saranygren.blogg.se/
Postat av: Saraaa

Solstråle*

2011-04-29 @ 21:22:07
URL: http://saranygren.blogg.se/
Postat av: nancy

fyfan va fint skrivit, tjuter som en jävla tok nu. jag tänker på er. all kärlek till er <3

2011-04-29 @ 21:52:41
Postat av: Nathalie

<3 Tänker på er

2011-04-30 @ 01:29:12
Postat av: Karin

Mina varmaste tankar till dig och din familj!

2011-04-30 @ 06:45:43
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken fin text Evelina! Jag vet att det inte finns något jag kan säga för att få er att må bättre. Jag och familjen är så otroligt ledsna över det som har hänt och ni ska veta att vi finns för er <3 Kärlek till er!

2011-04-30 @ 08:15:40
URL: http://elinhahne.blogg.se/
Postat av: paat

Jag beklagar verkligen ! Mina tankar finns hos din familj !<3

2011-04-30 @ 14:09:09
Postat av: Richard F

Tänker på dig och din familj , ta hand om er !

2011-05-01 @ 13:29:56
Postat av: Emma

usch :(

vila i frid Stefan Bodin.. :(



var stark och tänk på att han uppskattar allt du gör.. ♥

2011-05-01 @ 18:46:44
Postat av: Samuel Bergwall

2011-05-02 @ 20:18:23
Postat av: Mallan

Jag känner er inte, men kan inte sluta beröras av detta fina inlägg om ert liv som ni håller kärt! Jag beklagar verkligen sorgen i denna tragiska och hemska olycka. Inte finns det rättvisa på Jorden när något sånt här kan inträffa och drabba er som familj. Sänder er mina tankar och styrka, han finns där bredvid er för alltid!

2011-05-03 @ 00:20:32
URL: http://troddedu.blogg.se/
Postat av: Fam Lundmark, Umeå

Vi tänker på er i denna svåra stund.

Mycket fint skrivet!

2011-05-03 @ 21:52:32
Postat av: Alexzandra

Vet inte ens varför jag utsätter mig för detta "bloggbesök". Jag hinner inte ens komma in på bloggen innan tårarna sprutar! Sitter förtillfället nere i Indonesien och försöker för att ta mig igenom denna text.. Har genom Facebook inte kunnat undgå vad som hänt hemma i Karlskoga och min mammas man var kollega till din far. Detta får inte hända, det är så fel och orättvist och det kommer göra dig till en helt ny människa. Oj, du kommer utveckla så många nya prioriteringar och värderingar i livet efter den här händelsen. Håll hårt i varandra nu, man vet aldrig vad som händer. Jag känner så starkt för vad du precis upplevt för att precis som du skriver tar du mig tillbaka till den kvällen då jag och min kompis hade varit ute på en heldag och vi var glada för att hon skulle sova över hos mig. Någonting förändrades den kvällen när jag kom hem och möter en gråtande mamma, poliser och präster i dörren som berättar att min 36åriga pappa precis avlidit i en motorcykelolycka. Där och då förstår man inte vad orden betyder. Tiden läker inte såren, minnena försvinner inte och definitivt inte saknaden men du kommer skratta igen. Uppskatta varandra och din pappa vet att ni älskar honom exakt lika mycket trots det! Det är av hela mitt hjärta jag önskar er alla styrka för att komma hela ur detta! Kramar!

2011-05-04 @ 04:14:46
URL: http://Alexxzzandra.devote.se
Postat av: Elin Kvist

Jag kan verkligen inte föreställa mig hur det är att förlora ngn närstående på det här viset, eller överhuvudtaget. Blir så gripen av din text och det som skett. så hemskt :( man vet inte vad man ska säga, förutom att jag är hemskt ledsen för din/er skull. Hoppas din pappa vilar i frid och skönt att han slapp lida.... kramar

2011-06-19 @ 01:46:15
URL: http://www.elinkvist.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0