10/3 SÖNDAG

Strax över en vecka är avklarad i det stora landet "där nere", och vi har träffat fantastiska
människor, skrattat tills magen värker, solat, festat och kollat runt lite i närheten.

I veckan som var ordnade vi med skattenummer, bank och dylikt så imorgon börjar faktiskt jobbsökandet. Av vad jag hört hittills så ska det inte vara några problem att hitta jobb inom cafe, restaurang eller promotion så vart vi hamnar återstår att se :) I keep you updated!

I helgen som var åkte vi på en av Sydneys största musik festivaler som var "Future music festival"!
Är sjukt glad över att jag åkte dit, men vet inte om jag tyckte det var värt såpass mycket pengar vi la ner på biljetten. Det var helt klart på tok för mycket folk på för litet område, lågt ljud från sceenerna på vissa uppträdanden och alla dessa kööer! Men plus i kanten var allt skönt folk vi sprang över under dagens gång samt att vi hade stekande varm sol som hängde med oss hela dagen och långt in på kvällen lagomt tills Hardwell kickade igång disco tarmen. Grymma artister på ett halvt bra ordnat arrangemang.

Helgen har även gått under uttrycket "champange showers" bokstavligt talat.
Finbesök från Stockholm som tagit oss runt på barrundor, mat, drinkar i massor och ett helt
fantastisk bra sällskap. Tonvis med tips och trix om Sydney, skrattat oss igenom dagarna,
fått chansen att lära känna fantastiska människor och vi 3 tjejer har även hunnit bocka av vår
strippklubb "oskuld" .

Med det sagt är allt som det ska och mamma jag lever efter vad du sa:
-"gör inget som jag aldrig skulle göra"
Med andra ord mina vänner, fria händer..

Ta hand om er så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0