Midsommar firande..

Vi är fortfarande vid den nya fastigheten och arbetar. De senaste dagarna har vi haft problem med varmvatten så några långvariga härliga avslappnade duschar har det inte blivit av ön så länge. Om jag tänker efter har vi faktiskt haft problem med det mesta de senaste dagarna. Vattentankarna har inte fungerat som de ska, båda bilarna har brakat ihop,  punka, trasiga staket som alla jävla kor hoppar över och gör vårat jobb 10ggr jobbigare och längre! Annars är det en dans på rosor ;) 
 
Draftingen har kommit igång och vartannat rider vi ut och hämtar mer boskap in i yardsen. Igår fick vi med oss en stor grupp på ca 2000 kor och allt gick smort till in i det sista.. Såklart! De vägrar gå in i hagarna som vi föst dom till och vänder istället mot oss och börjar rusa. 5 personer på häst mot 2000 går många av gångerna men inte denna. Tyskjäveln som förövrigt inte gjort ett rätt på 2måb gjorde givetvis inte det nu heller. När jag kollar till min vänster dit alla kor rusar är hon helt plötsligt borta och har tappat sin plats som gör att korna kan springa bäst dom vill eftersom ingen är där och blockerar! Jag sätter av i galopp i ett försök att få de att bromsa in åtminstone men helt förgäves.. Istället får min häst för sig att börja bocka mitt i allt som om det vore någon hejdundrans rodeo show i stan, lyckas nypa mig fast de första 4-5 bockningarna men flyger strax efter det som en vante ännu en gång i luften. Ett väldigt mjukt och inte så farligt fall tänkte jag tills jag ska ta stöd av händerna och putta mig uppåt och vänster arm inte direkt jobbar med mig. Den nu välkända pulserande, varma punktsmärtan som uppstår vid ett benbrott infann sig snabbt strax nedanför handleden. Efter 10 min då svullnaden av en golfboll dyker upp ovanför benet är jag säker på min sak, jag har ännu en gång lyckats bryta något! Grattis Evelina. 
 
Tyskjäveln visade sig ha gått runt mig för att prata med sin andra tyska kompis, en riktig Einstein, det ska hon ha! 
 
Hoppade in i bilen och en italiensk tjej börjar köra mig in till sjukhuset. Kan inte ta så lång tid tänkte jag och hoppades då smärtan blev värre och värre i armen. Så fel jag hade, 3 h satt vi i bilen. Inte precis att jag hade åkt till Gbg hemmifrån för ett benbrott! Stora avstånd är en sak som är säkert :p
 
Efter några timmar kommer jag ut från det lilla sjukhuset byn har att erbjuda med en gipsad vänsterarm, toppen av det stora benet i armen var av. Tur i oturen låg benet väldigt bra och 3v med gips blev utlåtandet. 
En midsommar på sjukhuset! 
 
På söndagen kom frun och hämtade mig och Mia tillbaka till den vanliga farmen vi bott på. Jag är numera kock. Utfodrar hästarna med mat 3 ggr om dagen, matar kalvarna med mjölk 4ggr om dagen, middag till 10 personer och sen allt smått runt om som alltid måste grejjas med . 
 
Välkomna till Dutton River Station allihopa :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0