Update.

Äntligen har vårat internet kommit till huset!

Måste erkänna att det har varit skönt till största del att vara utan nätet,
men dock en stor nackdel när man ska kolla bank eller kolla upp saker snabbt..
Men men, nu är vi back on track, och jag ska göra mitt bästa med att
uppdatera er om vad som händer här borta i Norge.

Med tanke på missad uppdatering guidar jag er egenom min första tid i grannlandet.

- Den 1 april tog flyttlasset riktning mot Maura, Oslo. 
120 kvm skulle fyllas och 6 brudar skulle ta plats, det var en hel del kartonger! 
Men allt kom med och även vi kom på plats så småning om. 

 
 

- Den första veckan blev det mest pyssel med huset eftersom jobbet inte riktigt
hade kickat igång ännu. Däremot fick vi några extra timmar tack vare Mia då
allt köksbestyr skulle diskas och trimmas inför premiär öppning av Food Market. 
Första bilden nedan är från när restaurangen fort. är under uppbyggnad, den andra på
Lisa och en del av alla tallrikar och glas.

 

- Vardagsrummet på övervåningen delade vi upp till 2 sovrum som blev mitt & Sofias
lilla krypin. Vi delade av med en vajer från Ikea samt gardiner för att få en någorlunda vägg.
Mitt hak är på de första två bilderna och Sofias på den sista :) Man gör så gått det går
med gula fula väggar ;)

   

- Måndagen den 16:e april hade vi premiär öppning för Food Market på Gardemoen.
Allt gick toppen och flöt på i bra takt utan några större problem.
(Vilket vi bara kunde önskat) Personligen står jag förtillfället i kallköket
och tillagar allt från fräscha baguetter till färskpressad juice och våfflor.
Första bilden är en av storsäljarna, lax och räk landgången - mums!
Andra bilden är från smörgåsdisken någon dag innan öppning då vi hade lite
test. Och sista coola bilden är vår uppiggande utsikt då vi står och jobbar i köket.

   

- Helgen som var kom bästa mamma upp på besök! Hon både storhandlade åt
oss, och bjöd mig med på hotellnatt i Oslo. Vi bodde på Scandic mitt i centrum
och var ute på fredagen & åt samt drack gott. Lördagen åt vi en fantastisk
frukostbuffe (vad är det med hotellfrukost egentligen? - MUMS) och tog oss
sedan ut på stan och vandrade runt. Det som satte mest intryck på mig från
Oslo var alla blommor, lappar & bilder på ungdomar som gått bort förra året
ute på Utöya under Breiviks hemska attentat. I och med rättgången som är i
full fart nu hade blommor samlats igen på flertalet ställen. Bortsett från det
tragiska är Oslo en fantastisk stad, wow där kommer jag spendera många
dagar i sommar hoppas jag..
Tack världens bästa mamma,
jag älskar dig!

     
     

De senaste dagarna har bjudit på toppen väder, och jag ber till 
solgudarna att det håller i sig. Våran balkong blir helt sjukt varm,
men nu är det inte läge att klaga.

  



Lovar att slänga upp några fler bilder imorgon, men nu måste jag
hoppa i säng då klockan ringer 03,30 i vanlig ordning.
Men kort och gott - jag trivs bra både i huset och på jobbet,
så jag hoppas allt fortsätter i samma anda.

Ta hand om er, så får ni kika in imorgon igen :)
Puss&Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0