How.to.make.a.donut.bun.

I helgen när jag befann mig i Gbg visade Kristin mig sin
"Donu bun", som man sätter upp håret med!
Glitter skulle sälja dessa för ca 50:-, så med raska steg gick jag dit
men givetvis var dom slut i helga göteborg! Och likaså på alla affärer på nätet.

Så jag googlade lite och insåg snabbt att flera hade gjort detta själva på ett
otroligt smidigt sätt. Så jag provade jag med.. Det tog hela 5 min!

Värt att nämna så gjorde jag denna väldigt slarvigt, både
donuten och uppsättningen!

Steg 1: Klipp av "tån" på en stickad strumpa alternativt använd benvärmare.



Steg 2: Rulla ihop den som en liten boll.



Steg 3: Trä igenom en avklippt nylonstrumpa. (är du mörkhårig ta en svart/ ljushårig en ljus)
Jag hade dock bara denna som var den ljusaste jag ägde!
Trä sedan över nylonstrumpan från varsin sida om donuten! Så du får den
liknande på bilden.



Här visar Victoria Törnegren på sin blogg hur man sätter upp
den i håret på ett smidigt sätt!


Resultat:




Kommentarer
Postat av: emelie

fräckt, men jag har nog för lite hår för denna uppsättning.

2011-09-01 @ 15:25:52
URL: http://emsiiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0