Körtelfeber..

Är inget jag rekommenderar för fem öre.. Det är rent ut sagt ett j*vla helvete att gå omkring med här nere i den här värmen! Jag började få lite ont i halsen i fredags kväll & på lördag-morgonen hade halsmandlarna svullnat upp så jag hade ett lufthål som inte var större än ett sugrör.. Därav kunde jag inte äta någonting alls de första två dagarna, men idag har det börjatvändt lite åtminstonde! Det enda möjligtvis positiva i skiten är att det är en galet bra bantningskur!

Men efter några burkar tabletter och lite smärtstillande senare kommer det nog bli bättre, är glad bara febern släpper så jag kan visas utomhus & lägga mig & steka i solen - men vi har ju trots allt en vecka kvar!

Vädret här nere i Patong ändras konstant, men vi har det grymt fuktigt & tempen ligger runt 40-45 i skuggan.. Tack&lov får man väl ta & säga så är det för mesta dels molnigt & det regnar lite då & då! Något jag aldrig tidigare skulle ha uppskattat utomlands, men jag vettefaen om man hade orkat varit ute i den här värmen långa dagar om solen skulle vara framme konstant! Nästa vecka skulle det bli ännu varmare har vi hört också, sweet..Vi har allihopa efter en vecka fortfarande solskyddsfaktor minst 30 & bränner oss, samt flagnar.. Solen är ganska stark!

Dagen till ära har iallafall tillbringats på Laem Sing Beach - otroligt fin stran som ligger strax utanför Patong.. Däremot galet jobbig väg att gå till stranden..


Årets mode..

Vägen till Laem Sing Beach - fyfan!

Tre strandade sälar

Elinor & Ellen



Laem Sing

Just bara några fåglar på elledningarna

Tack för idag ♥
OBS! En stor puss till Millan & Pathy som åker hemmåt imorgon : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0