Happy Walk

Tänkte passa på att nämna ett projekt som två av mina killkompisar
Collin och Calle knåpat ihop. Ett kul sådant också..

Efter dom senaste veckorna har Australien planerna lagts ner,
men detta projekt är för en sådan fin sak så jag kan inte bara låta chansen gå
missad. Sedan det faktum att pappa älskar Thailand gör det bara till en
ännu större sak! Jag ska gå med mina vänner för min pappas och
barnen på barnhemmets skull!


Kopierat från herr collins blogg:

Skrivet 110223
"Vi ska flyga till Bangkok. Och därifrån gå till ett barnhem i Phuket där Calle volontärarbetat i två omgångar. En promenad på cirka 90 mil. Vi gör det dels för den personliga utmaningen att klara av en sån strapats, men också som ett välgörenhetsprojekt med hopp om att dra in pengar som kommer gå till barnhemmet som sådant, eller stiftelsen som sköter driften av det. Calle har lite kontakter i Thailand som alla är eld och lågor över idén och nu ska vi även lansera den i Sverige. Försöka blanda in lite större media och se om det finns intresse för att stödja vår idé och på något sätt hjälpa till att göra den så bra som möjligt.

Promenaden ska ta sin start i november och vi förväntas vara framme i mitten av december. Och vi gjorde iordning en sån turrutt förut och fick det då till 42 olika etapper. Etapper som var allt från en till fyra mil styck. Inga vanliga söndagspromenader således.

Det är en lång väg att vandra. I dubbel bemärkelse. Många saker som ska fixas och planeras innan det är dags. Och trots att det är typ... nio månader kvar är jag redan nu galet taggad! Och Calle delar min känsla! Och vi jobbar dessutom på att få med oss några till på det här stora äventyret som jag iaf vill tro, kan bli det bästa jag någonsin varit med om."

Skrivet 110519
"Nej, det är nämligen såhär att nu är manskapet till Det stora projektet som jag skrev om redan i februari är klart. Det blir jag, Calle, Sofie, Sofia och otroligt glädjande även Evelina! Hon var tänkt som promenadkompanjon när vi drog igång det hela, men så fick hon för sig att hon skulle till Australien istället och hoppade av. Men så efter det som hänt valde hon att skippa Australien också. Men idag ringde hon och undrade om hon fick hänga med på promenaden igen och självklart får hon det! Så fem tappra, unga, friska och beräknas ta våra första kliv på thailändsk mark där i slutet av oktober/början på november.

Det hela har fått ett namn också: Happy Walk. Smarta Sofia som kläckte den, faktiskt, briljanta idén. Stiftelsen som vi ska försöka dra in pengar till heter ju Happychild och var hon fick  Walk från torde ju förefalla vara ganska självklart.

Diverse bollar är i rullning, mejlkontakter har tagits men det är, av förklarliga skäl, mycket kvar att planera och fixa och klura ut innan det är dags. Men wow vad kul det ska bli! Och är! Det här är en såndär grej jag verkligen känner att jag behöver göra. För min egen personliga utvecklings skull. Bryta mönstret, tänka större och dela med mig av ett hjärta som jag både hoppas och tror räcker till långt fler än som har del av det nu.

Plus att jag verkligen ser fram emot den fysiska och psykiska utmaningen."

 

Svarta strecket är promenaden..


Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som ett galet kul projekt :)

2011-05-22 @ 10:55:41
Postat av: monica

UNDERBART <3

2011-05-27 @ 10:28:58
Postat av: eva

Det här ska bli kul att följa och så klart stödja. GoGo tjejjer Go!!

eva

2011-06-09 @ 00:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0