- 3 weeks

Idag var det tre veckor sedan jag satt på altanen ledig från jobbet

med strålande sol och solade.. Pappa undrar om vi ska slänga ihop något till

lunch och javisst gjorde vi det, han pinnade ut på Konsum och kom

hem några minuter senare med något kött och det dröjde inte länge innan grillen stod

glödande het och vi avnjöt en god lunch med härligt väder.

En timme senare ropar han hejdå och sticker vidare mot jobbet..

Jobbet han aldrig kom hem från med livet i behåll!

 

Jag saknar dig pappa med en sådan värk i hjärtat jag inte trodde

en människa kunde bära på. Inte en sekund går utan att tankarna är hos och

med dig. Jag vet att du är på en fantastiskt fin plats och vill inget annat än hem till oss,

och samma sak gäller oss. Vi vill bara ha hem dig! Utan att blinka får dom ta allt vi äger

och har på oss om du kunde finnas vid vår sida precis som vanligt.

Tanken skrämmer mig att det är på det här viset det ska vara.

Att nästa år kommer det vara på exakt samma sätt. En tomhet som aldrig kommer

fyllas ut av någon eller några, det går inte att ersätta en människa/ pappa som dig

 

Samma tjatande ord gör skavsår i öronen på mig av alla som säger att

värken kommer gå över och det kommer kännas bättre.

Du kommer skratta och ha kul igen, du kommer känna glädje!

Givetvis kommer jag göra det, men dessa ord är för min del just nu som

bensin på en brinnande brasa.


En bisarr känsla som inte går att sätta sig in i,

såvida du själv inte har förlorat någon du bott med under samma tak

i över 20år och står dig närmst om hjärtat.

 

Jag älskar dig pappa ♥

 

Jag & fina pappa..


Kommentarer
Postat av: Anette Fahlen

Du skriver så fint, Kram

2011-05-19 @ 19:30:08
Postat av: Saraah - Frisör & Nagelteknolog

Så fint skrivet av dig. Du får oss att verkligen känna den sorg ni har. Varje gång jag kommer in här och läser så faller ja ut i gråt. Jag kan knappas veta hur ni känner er. Jag förstår att de där skavsåret svider varje gång någon berättar dessa meningar för er. Ta den tiden ni behöver, man får sakna och gråta livet ut om det är de. Det är ju INGEN som kan någonsin ersätta den plats din pappa en gång hade, För er han fortfarande har! Jag har sett att de är många som sörjer eran pappa, och att begravningen var full och så otroligt underbart fin. Att sitta 24mil från Karlskoga är lite tråkigt. Men ja känner en smärta med er. Jag är med er i tankarna, och skänker en himla massa stärkelse och varma kramar till er tjejer, Fam Bodin! ♥

2011-05-19 @ 20:49:01
URL: http://aranele.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Tänker på er Eve...<3

2011-05-19 @ 22:36:10
Postat av: Hanna. K

Så fint skrivet! Gråter varje gång jag läser. Tänker på er, kramar till er<3

2011-05-19 @ 22:55:05
Postat av: Christoffer

<3

2011-05-19 @ 23:05:26
URL: http://duplo.blogg.se/
Postat av: Nathalie Posth

goaste evelina vad fint du skriver, dina ord berör så djupt! vi hade också gett allt vi har för att få tillbaka er underbara pappa <3

2011-05-19 @ 23:19:50
URL: http://nathalieposth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0